Vår behandlingsfilosofi
Hos oss kan du alltid være trygg på at du får faglig oppdatert og god behandling.
Har du rett på trygderefusjon i forbindelse med tannbehandling skal vi sørge for at du får dette. Det du får i refusjon blir da trukket av på regningen og du betaler en egenandel hos oss. Vi kan nå tilby implantatbehandling med refusjon fra HELFO. Alle som ønsker får gratis kostnadsoverslag. Vi legger vekt på å ha moderne utstyr og ta i bruk nye teknikker og utstyr som bedrer behandlingen. Derfor er vi flere ganger i året på kurs, slik at vi til enhver tid er oppdatert på faget vårt.
Det er viktig for oss at vi prater på en måte slik at du som pasient forstår hva vi mener. Du skal altså ikke gå fra kontoret vårt med ubesvarte spørsmål. Er det noe av det vi har sagt som er uklart, ønsker vi at du sier fra, slik at vi kan forklare ytterligere. Det er viktig for at behandlingen skal bli vellykket at tannlege og pasient kommuniserer godt, slik at vi kan ta hensyn til dine ønsker og behov.
Mange pasienter har tannlegeskrekk. Ofte er det frykt for smerte eller frykt for tap av kontroll som gjør at mange pasienter utsetter tannlegebesøket. Si ifra hvis du har tannlegeskrekk. Da kan vi peke ut de faktorer som gjør at du frykter tannlegebesøket og eliminere eller dempe disse. Frykt for smerte er den vanligste årsaken til tannlegeskrekk. Vi kan tilby bedøvelse til alle typer behandlinger. Alle som ønsker det kan få bedøvelse. Det er ikke lenger nødvendig og ha vondt under tannlegebehandlingen. Det viktigste er til syvende og sist at vi kommuniserer godt. Si ifra om noe er ubehagelig eller spør dersom noe er uklart.
Noen pasienter opplever at de har et stort behandlingsbehov eller at de må gjennom en stor behandling hos tannlegen. Da er det ofte slik at dette kan gjøres på flere måter som har ulik kostnad. I slike tilfeller skal vi forklare grundig hva vi anbefaler, men også alternative behandlinger, samt fordeler og ulemper med disse. Til syvende og sist er det du som pasient som velger behandling etter og ha fått presentert de ulike alternativer med kostnadsoverslag.
De fleste av våre pasienter får innkalling en gang i året til undersøkelse. Vi gjør da en undersøkelse, tar to røntgenbilder og fjerner tannsten. Regelmessig innkalling gjør at vi kan oppdage hull og andre problemer mens de ennå er små. Da blir reparasjonene enklere og mindre kostnadskrevende for deg som pasient. Målet er at du har velfungerende tenner og et friskt tannkjøtt.
Ved akutt tannverk vil du få time på dagen.
Siden vi er flere kollegaer vil det nesten alltid være noen på jobb. Er din faste tannlege borte, vil du kunne få hjelp hos en av de andre tannlegene på kontoret.
Vi mener det alltid finnes en løsning for deg som pasient. Vi vil alltid gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd.